Chatbots og iGaming – helt nye begreber for mange. Mange kender måske til AI chatbots og iGaming, men for andre er begreberne lige lovlig moderne. Det er derfor vigtigt at starte med at slå fast, at der altså “bare” er tale om et computer program, der kan simulere et menneske – ofte brugt i en chat-sammenhæng – og online casinoer.
Men hvad sker der når de to ting bliver slået sammen? Og kan chatbots virkelig være til gavn for iGaming-brugere? Det ser det umiddelbart ud til og denne artikel kommer til at forklare, hvordan det kan lade sig gøre.

Hvordan bruger man en chatbot til iGaming?
Chatbots kan efterhånden meget mere end at simulere samtaler og det er netop derfor, at de faktisk kan være til gavn for rigtig mange online casino-brugere. De kan hjælpe brugere med at navigere på siden, finde ud af, hvor de bedste spil er placeret og guide spillere til deres yndlingsspil.
Arbejdsmarkedet er i forvejen blevet digitaliseret meget mere end før, men denne form for chatbot er noget helt for sig. Den er dog helt ny, og er ikke så udbredt endnu, men det er meget spændende hvordan fremtiden kommer til at se ud.
Især hvis den virkelig kan forudsige korrekte resultater af sportskampe. Det er klart at chatbots er en stor hjælp for iGaming-brugerne, hvis det lykkes at skabe en sådan chatbot, men AI hjælper allerede på andre punkter. Som nævnt kort ovenfor, bruges chatbots nemlig også til, at hjælpe brugerne med spil. Dette gælder både spillevejledninger, hvis man er ved at lære et nyt spil, og at komme med forslag til brugerens næste træk.
Det er en stor hjælp at der faktisk er begyndt at være flere forskellige chatbot-udbydere, fordi det gør, at iGaming-siderne kan få designet en chatbot lige præcis til deres hjemmeside. På den måde får brugerne også special-designede hjælpemekanismer, der gør deres oplevelse og spil langt bedre.
iGaming i udlandet
En chatbot kan på samme måde hjælpe danske brugere med at spille på udenlandske online casinoer, fordi de netop kan oversætte så hurtigt, samt tilbyde vejledning på brugerens eget sprog. Det er især godt, hvis man bor i en anden tidszone fordi AI som sagt giver mulighed for hjælp døgnet rundt.
Det er alfa omega for brugeren at forstå alt, der bliver skrevet om på online casinoer, hvis de skal have lyst til at benytte sig af siden. Derfor er det godt at chatbots kan tilbyde disse spillevejledninger og foreslå træk, selv hvis brugeren kender spillet på forhånd – det er ikke sikkert, at man som dansker ved hvad de forskellige træk hedder på engelsk for eksempel, men det er klart hurtigere at finde ud af det, hvis man har en virtuel assistent ved hånden.
Det kan desuden være at et udenlandsk online casino benytter sig af andre regler eller guidelines, som man har brug for at kunne stille spørgsmål til, og her er det oplagt at benytte sig af en chatbot.

Andre måder chatbots gør brugeroplevelsen bedre på
Chatbots er ikke kun gode til, at hjælpe og vejlede iGaming-brugere – de kan også være med til, at forbedre oplevelsen for spillerne. Man kan nemlig simulere spillere sådan, at brugeren får en mere ægte følelse af, at spille mod modstandere.
Det kan endda være at det hjælper med, at brugeren bedre kan engagere sig i spillet og dermed næsten får en følelse af faktisk at sidde på et rigtigt casino, selvom man bare sidder derhjemme. Det kan i øvrigt være smart at sørge for, at du har et godt sted af sidde derhjemme, hvis du godt kan lide at bruge lang tid på online casinoer – tjek eventuelt nogle muligheder ud her.
Desuden er der mere hjælp at hente via en chatbot end hvis man sad på et casino i virkeligheden – der skal man i hvert fald kigge langt efter vejledning om, hvilket træk man burde benytte sig af som det næste. Som iGaming-bruger behøver man derfor ikke lade sig skræmme af, at finde ud af at flere online casinoer gør brug af chatbots, men snarere se det som en fordel for sig selv og sin oplevelse.